GYIK - VW-AUDI Bontó

GYIK

A gyakran feltett kérdések listáját folyamatosan bővítjük.

Kérjük, írja meg Ön is kérdéseit, tapasztalatait.

Zörög, kopog az első vagy a hátsó futómű. Miért?

Okozhatja a rugó vagy a futómű szilent, gömbfej, féltengely hibája.

Lehetséges-e az, hogy az első futómű jó állapotban van, jól be van állítva, ennek ellenére az autó mégis félrehúz?

Ez a probléma csak azoknál az autóknál jelentkezhet, ahol a hátsó futóművel vannak bajok. Merev hátsó hidas, laprugós autóknál ez a hibajelenség arra utal, hogy vagy a rugó első szeme le van törve, vagy a magcsavar a rugókötegben el van szakadva.

Előfordulhat az, hogy két egyforma rugóval van szerelve az autó, mégis több centiméteres különbség van a két oldal magassága között?

Előfordulhat, ennek több lehetséges oka lehet:

  • az egyik rugó eltörött,
  • a rugótányér leszakadt, vagy más méreten van elhelyezve a lengéscsillapító oldalán, vagy a kaszninál lévõ felfogatási pont (torony) deformálódott, vagy a korrózió hatására át van szakadva,
  • az egyik oldalon sérült volt az autó (általában azon az oldalon, ahol sérült volt), és nem pontosan lett a sérült oldal a helyére húzatva, ezért az alsó és felső rugófelfogatási pontok eltérnek az elméleti függőleges iránytól, így a rugó “félredolgozik”, tehát a rugóerejének kevés százalékát tudja csak hasznosítani.

Lehetséges-e az, hogy amiatt, mert kicseréltem a lengéscsillapítót gázosra, megemelkedett az autó magassága?

Igen, lehetséges, mivel a gázos lengéscsillapítók mind a két irányban, azaz le és fel is dolgoznak a bennük uralkodó gáznyomás hatására, ezért segítik a rugót, tehát igenis emelik az autót.

Ki kell cserélni mind a két rugót, ha csak az egyik oldal törött?

Abban az esetben, ha egy kb. ugyan olyan használtsági fokú, méreteiben megegyező rugó kerül felhasználásra a javítás során, akkor nem, de célszerű mind a két rugót kiszerelni és azonos magassági méretre beívelni. Ez vonatkozik a tekercs- és a laprugókra is. Ha nem történik meg az ívelés, akkor sem lesz nagy különbség a két oldal között. Az eddigi javítások során ez úgy mutatkozott, hogy a két oldal magassága között 3-8 mm különbség keletkezett, de ez egy autónál nem mérvadó, mivel minden autóban van minimum 2-5 mm eltérés a két oldal között.

Milyen fékbetétet vegyek az autómba?

A fékbetétek választéka nagyon széles, áraik is igen változatosak. Az olcsóbb fékbetétek átlagos használat esetén nem mutatnak lényeges különbséget a drágábbakhoz képest. Ha azonban gyakran autózunk nagyobb terheléssel (csomagszállítás, három utas az autóban, stb), vagy sportos a vezetési stílusunk, akkor célszerű legalább a közepes árfekvésű fékbetétek közül választanunk, mert előállhatnak olyan helyzetek, amikor a kevésbé jó fékbetét túlmelegszik, és így lényegesen gyengül a fékhatás.

Jobb-e a bontott autóalkatrész, mint a felújított?

Igen, mert a használt autók számos alkatrésze jó állapotban van akkor, amikor valamilyen fődarab meghibásodása miatt az autót kivonják a forgalomból. Az így kibontott alkatrészek lényegében gyáriak, hiszen azokat az autógyár készítette és szerelte be az autóba. Ezért ezek minősége lényegesen jobb a Magyarországon felújított, gyártott alkatrészekénél, amelyekhez általában nem sikerül olyan alapanyagokat beszerezni, amelyek megbízható működést biztosítanak.

Nyugodtan vásárolhatok-e utángyártott alkatrészt az autómba?

Igen, mert az utángyártott alkatrészek gyártóinak többsége gyári beszállító is, így az alkatrészek ugyanolyan minőség ellenőrzésen esnek át, mint a gyárnak szállított darabok. Az olcsóbb árfekvés abból adódik, hogy az ügyfél nem a márkakereskedői hálózaton keresztül jut az alkatrészhez.

Positive SSL